יום רביעי, 2 ביוני 2010

חשיבות התבלין באוכל

אני אישית לא מסוגל לאכול אוכל ללא תבלינים. תארו לכם מה זה לאכול חביתה או שקשוקה ללא תבלינים? זה הרי בלתי אפשרי. כשאמא שלי מכינה נגיד מרק עוף או אוכל סיני מוקפץ, אם היא לא שמה מספיק תבלינים אני ישר שם לב. לאחרונה בכלל התחלתי לאכול יותר מדיי מלח, הגעתי למצב שכמעט כל אוכל שאני אוכל אני לוקח ליידי מלח.

אני ממש אוהב שום! זה אחד מסוגי התבלינים שאני הכי אוהב והכי מרגיש בחסרונם. מוזר לי שהרבה מאוד אנשים לא מסוגלים בכלל להתקרב לשום. אני אוהב שום לא רק כתבלין, אלא גם כרוטב. בכלל אני אוהב כל דבר שמוסיף עניין לאוכל, בין אם זה תבלינים, בין אם זה עשבי תיבול ובטח אם זה רטבים שאני ממש אוהב. זה מוסיף המון לאוכל.

אני שירתתי בתל השומר והייתי אוכל הרבה בחוץ עם המפקד שלי. בכלל, כל המשכורת שלי הייתה הולכת על אוכל. היינו הולכים הרבה לאיזה מסעדה באור יהודה שזה ממש כמה דקות מתל השומר שיש שם אוכל מוקפץ מדהים ושקשוקה מעולה! בתור אחד שממש אוהב תבלינים ורטבים המסעדה הזאת הייתה מושלמת עבורי בגלל שהרטבים שם היו ממש טעימים וכשהזמנו שקשוקה הם ידעו לשים בדיוק את כמות התבלינים הנדרשת, לא קצת מדי ולא הרבה מדי.

כל טבח ושף מקצועי יגיד לכם שאחד הדברים הכי חשובים ומשפיעים באוכל ובבישול בכלל זה התבלינים. בלתי אפשרי לבשל משהו טעים בלי תבלינים. מלבד זאת, גם רטבים לדעתי זה מאוד חשוב וכשאני הולך למסעדות אני תמיד מבקש מהמלצרים שיביאו לי את כל הרטבים שיש להם. לדוגמא שאני הולך לאכול המבורגר, אני לא מסוגל לאכול אותו בלי קטשופ, אלף האיים, שום וכדומה... אותו דבר לגבי סודוך, שהרטבים זה חלק בלתי נפרד מהטוסט עצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה