יום רביעי, 7 באפריל 2010

בתי דפוס

בתחילה שימשו בתי דפוס רק להדפסת ספרים. וגם זה באופן מצומצם. (הספר הראשון שהודפס אגב הוא התנ"ך). עם הזמן גדל מבחר הספרים שהודפסו ב- בתי דפוס ותוך זמן לא רב שלדפוס יש שימושים נוספים מלבד הספרים כמו: מפות וכרזות. הדפסת הכרזות היה בעיקר כמובן לצורכי פרסום והדפוס פיתח מאוד את תחום הפרסום על ידי כך.

פעם באירופה תושבי אזור מסויים לא יכלו להבין את שפתם של תושבי אזור אחר, גם אם באותה ארץ כביכול, ובעזרת בתי דפוס שהדפיסו ספרים בשפה אחידה יכלו תושבים של אזורים מרוחקים להבין אחד את השני. וכאשר הילדים התחילו ללמוד קרוא וכתוב כבר הייתה שפה אחידה ודומיננטית. וכשחושבים על זה ל- בתי דפוס הייתה השפעה עצומה על חיינו וממשיכה עד היום.

בשנים האחרונות יותר ויותר בתי דפוס פנו לכיוון שוק ההדפסה על פוסטרים. הסיבה לכך פשוטה, שוק הפרסום בישראל הולך וגדל (וזה לא רק בישראל, אלא בעולם כולו), וכתוצאה מכך הולכת וגדלה כמות הפוסטרים. הדפסה על פוסטרים היא לא דבר מה בכך, כיום על כל פוסטר דרוש מחשבה רבה שהפרסום יהיה ענייני וטוב לכן בתי דפוס פונים לכיוון הזה של הפוסטרים ופרסום בכלל.

למרות הדיעה הרווחית הנראית לעין או יותר נכון נשמעת לאוזן ענף הדפוס הוא ענף תעשייתי מתקדם שעבר בשנים האחרונות שינויים טכנולוגיים מרחיקי לכת אשר מחייבים השקעה רבה ברכישת ציוד מתאים ואיכותי. אך עם התפתחות הדפוס הדיגיטלי מי שנפגע אלו הם בתי דפוס הקטנים שצריכים לתת מענה לדרישות המאתגרות של הצרכן וכיום יותר ויותר בתי דפוס רוכשות מכונת דפוס דיגיטלית.

2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  2. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שדפוס זה אחד התחום הכי חשובים היום בשוק, ללא הדפוס אני לא רואה איך הייתי מצליח להרים את העסק שלי ולפרסם אותו בפלחי שוק מסוימים.
    אני כבעל עסק מזמין הרבה מאוד כרטיסי ביקור, פליירים, פוסטרים, מתנות ממותגות כמו לדוגמא מחברות ספירלה עם לוגו . אני מחלק את המחברות הללו ללקוחות אחרי קניה בסכום מסוים. רוב המחברות מעוצבות בעיצוב מיוחד, כל אחת שונה מהשניה. ככה גם אנשים לוקחים את המחברות הביתה ותמיד יש להם את הלוגו של העסק שלי מול העיניים. כמו כן, בתוך המחברת יש פרסומים על מוצרים שונים בזמן שמדפדפים בה רואים את הפרסומים וזה נותן פרסום מוסף לעסק.

    השבמחק