יום חמישי, 25 במרץ 2010

תחום האריזות

אז מה בעצם תפקידה של ה- אריזה? אז כמובן שאומרים את זה כך אתם בטח חושבים לעצמכם שתפקידה של ה- אריזה היא רק לעטוף בצורה יפה את המוצר\מתנה מה שזה לא יהיה.. וזה אכן כך, אבל יש לה עוד כמה תפקידים חשובים ביותר, אחת מהן היא הגנה על המוצר\מתנה בתוך ה- אריזה. הרי ישנם לפעמים מוצרים שבירים הזקוקים לאריזה מיוחדת שלא יישברו בעיקר אם אתם צריכים לשלוח זאת לאנשהו.

מלבד העניין של אריזת מתנות, ישנם את המוצרים אשר חייבים שה- אריזה תגן עליהם לא בהכרח מפני שיישברו או משהו. אלא לדוגמא: חומרים שאסורים להיות חשופים לחמצן, או שאסרו שייתרטבו ולכן ה- אריזה צריכה להיות חסינה ממים. או כמובן אריזת תרופות (שם יש למעשה ארזיה כפולה, יש את ה- אריזה של הטבליות עצמן שיהיה ניתן לקחת כל טבליה בנפרד מבלי לפגוע בשאר הטבליות ואת אריזת הקרטון) כמובן שאריזת הטבליות זקוקות ל- אריזה מיוחדת אשר יישמרו על תקינותן של התרופות..

תחום האריזות הפך כל כך משמעותי וחשוב בימינו שישנם אפילו סמלים לאומיים ובינלאומיים שנקבעו בתקנים מסויימים. כמו כן חברות ה- אריזה מחוייבים במקרים מסויימים גם ליידע את הצרכן לנקוט באמעצי זהירות לפתיחת ה- אריזה ולצורך השימוש בה. על אריזות המזון בסופרים ובמרכולים ישנו ברקוד אלקטרוני המאשפר לקבל מידע על המוצר. על אריזות מסויימות יש תוויות מיוחדות המסמנות סכנה (סכנת שריפה, סכנת פיצוץ או התלקחות) ומחוייבות להיות מסומנות בתווית מתאימה.

יותר ויותר מרכולים (סופרים) מעסיקים אורזים אשר תפקידים הוא לעמוד מאחורי הקופות ולארוז את דבריהם של הצרכנים, כלומר לעזור להם לשים את המוצרים שקנו בתוך השקיות, אריזה של המוצרים אלה עוזר לפחות עיכוב של הלקוחות ופחות עומס על הקופה לשביעות רצונם של הלקוחות. כמו כן חוסך בשקיות שכידוע פה בישראל אנשים נוטים "לקחת" יותר מדיי שקיות. אריזה של המוצרים בתוך השקיות חשובה ביותר ויותר ויותר סופרים מקפידים להעסיק אורזים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה