יום שלישי, 9 במרץ 2010

מתוקים - chocolate

הרבה אנשים טוענים שאחד הדברים שעוזרים להם לצאת מדיכאון זה אכילת שוקולד. מדענים אמנם קצת מסתייגים מהעניין אך הם גם לא מכחישית נחרצות. להיפך, יש האומרים כי השוקולד מכיל חומר מסוים בשם סרוטונין, שמשתתף בעיצוב מצב הרוח ולכן במקרים מסויימים הוא אכן יכול לעזור לנו לצאת מדיכאון קל (וגם זה רק לטווח קצר) אך אינו מהווה תחליף לטיפול.

השוקולד עצמו מיוצר מפולי קקאו. שילוב של חמאת קקאו וליקר קקאו. עצי הקקאו מקורם בדרום ומרכז אמריקה. ישנם שלושה זנים של עצי קקאו אשר בפוליהם משתמשים לצורך הכנת שוקולד. היקר, המבוקש והנדיר ביותר הוא הקריולו, המשמש כ־10% מתעשיית השוקולד. לפולים של עץ זה טעם מריר פחות וארומטי יותר מאשר שאר פולי הקקאו. פורסטרו הוא הזן הפורה ביותר, בו משתמשים ב־80% מתעשיית השוקולד, ואילו ה־10% הנותרים הם מזן המכונה טריניטריו שהוא הכלאה של שני הזנים האחרים.

כיום משתמשים בשוקולד כמעט בכל דברי מתוק. משתמשים בו להכנת גלידות, הכנסת עוגות, עוגיות, קינוחים ועוד... אין דבר כזה קינוח בלי שוקולד! גם אנשים שלא הכי מכורים לשוקולד לא יוכלו להתכחש לעובדה שאחרי ארוחה טובה אין דבר שיותר מתחשק ממשהו מתוק וטעים או במילים אחרות איזה סופלה שוקולד עם כדור גלידה לייד.. שיתן טעם מתוק בפה ויגרום לנו להרגשה טובה אחרי הסעודה.

מבחינת צריכת שוקולד אנחנו הישראלים עדיין עוד מפגרים בהרבה אחרי האירופאים אך בלי שנרגיש בעשר שנים האחרונות היו מהפך של ממש בהרגלי הצריכה בארץ: מ-1.5 ק"ג לשנה לנפש עלינו ל-3 ק"ג (כלומר צריכה של פי 2!). שוק השוקולד הישראלי מגלגל כ-650 מיליון שקל בשנה. (כולל חטיפים וטבליות). אחת הסיבות לכך היא פריחתו של מקס ברנר שסימנה שינוי במגמה בשוק המקומי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה