יום חמישי, 4 במרץ 2010

עולם של וילונות

הוילונות מתחלקים לשני סוגים "וילונות האפלה" ו-וילונות הצללה". וברמן מ"עילית טקסטיל" מסבירה: וילונות הצללה עשויים מחומרים אשר עמידים בשמש הקופחת ומקטינים את עוצמת קרני האור באופן משמעותי. הבד הינו חצי שקוף וניתן לראות דרכו החוצה. קרני השמש הפוגעות בוילון נשברות ובתוך החדר יש אור אך אין קרינה ישירה.

וילונות האפלה, לעומת זאת, הינם וילונות אשר מונעים את חדירת האור לתוך החלל בו הם מותקנים. וילונות מסוג זה הם פיתרון מצוין להחשכת חללים אשר אין בהם תריסים והאור מפריע לפעילות בהם, כמו בחדרי שינה, חדרי הקרנה וכו.

מספר חברות בעלות יוזמה פיתחו מוצרי טקסטיל חסיני אש אשר מגנים על בדי הטקסטיל, בכללם בדי הוילון, מאש. מיכל גייסט-כסיף, סמנכ"ל שיווק בחברת אנטיסטטיק, העוסקת בתחום ייצור טקסטיל אנטיסטאטי חסין אש ומעכב בעירה אומרת: "אנשים פרטיים קונים מאיתנו את הבד המסנן קרינה סלולארית ועושים בו שימוש על פי צורך, כמו למשל תפירת וילונות למיסוך חלונות בחדרים שפונים לאנטנות סלולאריות."

אביזרים לוילונות: חשוב לשים לב לכל אביזר ופרט קטן בבית ולהעניק חשיבות לשילוב הצבעים הכולל. בבחירת האביזרים יש להתחשב בצבעים הקיימים בבית ובצבעיו של הוילון, בחירת וילונות המשתלבים עם צבעי הבית היא הדרך ליצור התאמת עיצובים בתוך הבית. ישנם מבחר אביזרים ביניהם: מסילות, מוטות, פרזולים, ראשי מוט מעוצבים, חרוזים, רקמות ועוד ...

צבע הוילון. כידוע כיום יש מגוון עצום של צבעים לוילונות. חשוב לבחור בקפידה את הצבע אשר מתאים לביתך. יש האומרים כי לצבע יש השפעה על הנפש ועל מצב הרוח.
חשוב להתאים את צבעי הוילון לצבעי הקירות באותו חדר. צבעים כהים יתנו לחדר מראה קטן יותר ואילו צבעים בהירים "יגדילו" את החדר ויתן תחושה של יותר מרחב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה