יום חמישי, 18 במרץ 2010

דברי מתוק - ממתקים

עולם ה- ממתקים הוא עולם מלא ועצום, בניגוד לדיעה הרווחית ש- ממתקים כוללים רק סוכריות, שוקולדים, חטיפים וכו'.. גם עוגיות נכלל בעולם הענק הזה של ה- ממתקים. ומי מאיתנו לא אוהב לשתות את הנס או התה שלו בבוקר עם איזה עוגיה טובה שתפתח לנו את היום בצורה מתוקה? ותמלא לנו קצת את הבטן הריקה מהלילה... וכמובן שיש אלפי סוגי עוגיות במגוון רחב ואין זה פלא שענף ה- ממתקים נוסק בשנים האחרונות..

עם זאת יש גם כמובן דברים שליליים בכל הנוגע ל- ממתקים. ואת זה כנראה כולם יודעים ואף אחד לא בדיוק מכחיש. יש בהם המון סוכר וידוע הרבה סוכר לא בריא במיוחד. בעיקר לא לשיניים (ולא נדבר על אלה שחולי סכרת שלהם כמעט ואסור לגעת בכלל בסוכר). ועם כל האהבה שלנו ל- ממתקים שאנחנו באמת כל כך אוהבים חייבים לזכור שגם הבריאות שלנו חשובה וצריך לדעת לשים את הגבולות כשצריך..

עוד משהו לא כל כך חיובי בנוגע ל- ממתקים הוא כמובן תופעת ההשמנה. אין זה סוד שבשנים האחרונות חלה עלייה חדה בתופעת ההשמנה בישראל. (ובכלל בעולם). ואחת הסיבות המרכזיות לכך היא אכילת (או יותר נכון זלילת) ה- ממתקים של הילדים כבר מגיל צעיר שגורמות להם להתמכר לזה כבר מגיל קטן אבל איך אפשר להאשים אותם? הרי זה כל כך טעים! ואין זה יותר משמח מלראות ילד קטן מאושר שהוא מקבל את הממתק שהוא כל כך רוצה.

עם זאת, ואולי זה ייראה טיפה סתירה אבל בשנים האחרונות חלה גם עלייה במודעות לתזונה נכונה ואורח חיים בריא יותר הכולל אכילת אוכל בריא, ספורט אירובי, וכמובן פחות ממתקים (כלומר דברי מתק\סוכר). אין מה לעשות, תופעת ההשמנה, הטרנד של אורח חיים בריא שפתאום תפס תאוצה, זעקות הרופאים לכך שצריך לחנך את הילדים לאכול דברים יותר בריאים כבר מגיל קטן הביאו לכך שיותר ויותר הורים החליטו לקחת עצמם בידיים ולתת לילדיהם פחות ממתקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה