יום שני, 8 במרץ 2010

שילוט - שלטים

מלבד הצבעים והעמידות, שלטים טובים יהיו בעלי מסר ברור, קצר ומשפיע. בניגוד לעבר, בו ניתן היה לראות שלטים עם מלל בלתי נגמר שאי אפשר היה בכלל לקרוא אותם, כיום אנו רואים בחוצות ישראל שלטים בעלי מסר חד וחלק, ברור ומהיר. מסר זה מגיע בדרך כלל בנימה של ציווי, משהו בסגנון: "קנה עכשיו!" או "ברר בחנויות המורשות!" וכדומה.

שלטים ברחבי העיר אינם ברושור פרסומי בו ניתן למלא דפים שלמים במלל. שלטים
צריכים להיות ברורים וצריכים לגרום לקהל הצרכנים, אשר קורא את השלט ביעף תוך כדי נסיעה בכביש או עמידה ברמזור, להביע עניין וכאשר מגיעים לחנות או לסופר להיזכר בשלט ואז לקנות את המוצר.

שלט מושקע הוא כזה שזוכרים אותו. מי לא זוכר את השלט על איילון עם הדוגמנית עמית מכטינגר בבגד ים? מדבר בשלט ענק שהיה עליו מסר ברור ופשוט וכמובן תמונה נהדרת של דוגמנית מושלמת. אבל המסר ברור - שלטים חזקים ומושקעים הם שלטים טובים אשר מספקים את הסחורה.

כיום, ניתן לרכוש מכונות דפוס המדפיסות שלטים באיכות גבוהה בסכומים הנעים מ- 100,00 ש"ח ועד מכונות שידפיסו שלטים ברמה הכי גבוהה ובעולויות של יותר ממליון שקל. לפני כשנתיים ניסתה הכנסת להעביר חקיקה אשר אוסרת על פרסום שלטים בכבישים מהירים, אולם לאחר בג"צים ועתירות רבות הוחלט לוותר על חקיקה זו, גם לאחר שמחקרים הראו כי שלטים בכביש אינם מסיחים את דעתם של הנהגים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה