יום שני, 3 במאי 2010

אוכל - מסעדות

המיתוס שמסעדות שאינן כשרות טובות יותר ממסעדות כשרות זו שטות גדולה. ישנן המון מסעדות כשרות למהדרין מצויינות ואיכותיות שטובות לא פחות. אני אישית אכלתי לא מזמן במסעדת ברונו בקניון עזריאלי שהיא מסעדה כשרה למהדרין והאוכל היה פשוט נהדר! נהנתי מכל רגע. אמנם התענוג לא היה הכי זול אבל גם לא יקר במיוחד, אחרי הכל, מי שמבין באוכל יודע שכאשר אתה נהנה מאוכל טוב ושירות טוב גם לא איכפת לך לשלם בהתאם.

מסעדות כשרות למהדרין יש להם תנאי עבודה "קשים" וקפדניים במיוחד. בטח בהשוואה למסעדות שאינן כשרות. הם צריכות להתאים את עצמן למטבח הכשר והן תחת פיקוח נוקשה של משגיחי הכשרות. הבעיה העיקרית של מסעדות כשרות למהדרין מבחינת קהל הלקוחות זה עניין הקינוח בסוף אשר כמובן אינו יכול להיות חלבי ולכן ה- מסעדות כשרות צריכות למצוא תחליפים הולמים וטעימים על מנת לספק כראוי את הלקוח.

למרבית הדתיים ושומרי הכשרות קשה להם מאוד למצוא מסעדות כשרות למהדרין, כל כך קשה עד שיש הטוענים שיותר קל להם למצוא מסעדות כשרות בחו"ל מאשר בארץ. ובכן, אמנם אולי הם קצת נסחפים אך בהחלט בחו"ל יש המון מסעדות כשרות לקהל היהודי השומר. כמובן שרוב המסעדות הללו נמצאות באזורים של ריכוז יהודי.

בחו"ל יש המון מסעדות כשרות למהדרין. יש בכל מקום, אם זה בתאילנד, הודו, ארגנטינה, ארצות הברית, איטליה, הולנד וכולי... אך רוב המסעדות הכשרות כמובן יש בארצות הברית, למעשה בניו-יורק יש יותר מסעדות כשרות מאשר בתל אביב. חבר שלי ששומר כשרות, היה בבואנוס אייריס בארגנטינה לפני כמה זמן, אמר לי שהוא ראה שם מלא מסעדות כשרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה