יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

ציוד למטבח המוסדי

כל מסעדה בהקמתה זקוקה ללא מעט ציוד. החל משולחנות, כסאות, מפות, סכו"ם אך לא רק, הציוד למסעדה כולל בתוכה גם כמובן את כל הציוד הדרוש למטבח כמו: תנורים תעשייתיים, (ציוד אפייה, תנור פיצות, תנורי בישול), כיריים נירוסטה, מקררים, מקפיאים ועוד שלל דברים. למעשה כל מסעדה רצינית ומקצועית תשקיע סכום לא מבוטל ותפנה לחברות העוסקות בכך, בשיווק וייבוא ציוד למטבח המוסדי. השקעה בציוד למטבח חשובה לא פחות (ואולי אף יותר) משאר הציוד למסעדה. כי אמנם השולחנות והמפות נותנים את הצבע והפנים למסעדה, אך האוכל בסופו של דברים הוא זה שיגרום לאנשים לחזור אליו ועל ידי כך לשמר את הלקוחות.

ציוד למטבח המוסדי קונים אך ורק ממקצוענים בתחום. בכלל, כשמקימים מסעדה חשוב מאוד לחשוב היטב קודם כל בתכנון המטבח במסעדה. תכנון נכון של המטבח הוא מתכון  להצלחה כך שהשף הראשי יוכל לתפעל את שאר הטבחים והעובדים בצורה יעילה. אך בנוסף לכך, חשוב כמובן לדאוג לציוד מטבח טוב ואיכותי. כלי המטבח הם למעשה כלי העזר של הטבח לעשות את עבודת האמנות שלו שזה לבשל ארוחות טעימות ומדהימות כשם שצייר זקוק לעיפרון שלו בכדי לעשות את עבודת האמנות או שכדורגלן מדופלם לא יכול להראות את ביצועיו ללא הכדור.

מחבתות, סירים, כיריים, קומביסטימר, תנורים תעשייתיים, כל כלים אלה משפיעים על התבשילים והמטעמים של השף. ואם כלים אלה יהיו איכותיים כך גם האוכל יהיה איכותי. אמנם טבח מקצועי יצליח להוציא גם מכלים פשוטים תבשילים טעימים למדיי, החשיבות בציוד מקצועי הוא עדיין גדול מאוד. לכן כל מסעדה באשר היא חייבת להצטייד בציוד מקצועי, אותו היא יכולה לרכוש מחברות המשווקות ומייבאות ציוד למטבח המוסדי. זאת בכדי לעזור לשף שלה ולטבחים שלה להכין מטעמים נהדרים ונפלאים לשביעות רצון הלקוחות. הציוד המקצועי למטבח זהו דבר שאין בשום פנים ואופן לזלזל בו.


דוד שלי פתח מסעדה לפני כמה חודשים. העסק ברוך השם די מצליח. מכיוון שגם אני שוקל לפתוח עסק בעתיד (גם כן בתחום המזון) שאלתי אותו מה צריך לעשות כדי שהעסק יצליח וישגשג. הוא ענה לי שהוא לא יודע בקשר לכל עסק אבל בעסקי המסעדות הוא אמר שברגע שיש לך שף מעולה סבירות גבוהה שהמסעדה תשגשג. אבל לא די בכך, חשוב שהציוד יהיה איכותי ולהזמין מהחברות המובילות. לכן לבקשת השף הוא הזמין לו ציוד למטבח המוסדי בכדי שיוכל לנהל את המטבח כמו שצריך ולהפעיל את העובדים היטב. והתוצאות נראות בשטח. האמת, די התרשמתי מדבריו ואם בעתיד בעזרת השם אני אפתח עסק אני אקח כמה מהערותיו לתשומת ליבי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה