יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

טרנד בריאותי חדש

יש לי ידידה שרגישה לגלוטן כך שללכת לאכול איתה בחוץ זה לא בדיוק משימה קלה במיוחד היות והיא חייבת לאכול מאכלים ללא גלוטן, לכן כל מסעדה שאנחנו הולכים, היא צריכה לשאול מלא שאלות ולראות ממה כל דבר עשוי כדי שלא יהיה שם גלוטן בטעות. ממש פרויקט. אבל בגדול, מסכנה, בטח איזה באסה זה לאכול רק מוצרים ללא גלוטן. בקיצור, לפני כמה ימים דווקא הלכנו להסתובב קצת בקניון בת ים, היא גרה ממש לייד, היא רצתה לקנות לה חולצה כי יש לה אירוע עוד מעט וגם אני חייב לחדש את קולקציית הג'ינסים שלי אז הלכנו סיבוב. היא מצאה לה חולצה יפהפייה ואילו אני מצאתי רק ג'ינס אחד אבל בהחלט מדהים ועוד במבצע שעלה רק 250 שח.

המודעות הקיימת שרק הולכת וגוברת סביב הרגישות לגלוטן הביאה לכך שחברות רבות ורשתות המזון מספקים יותר מוצרים ללא גלוטן כאשר לצד המוצרים הקיימים והקבועים שהיו כמעט בכל סופר כמו כל סוגי הלחם למיניהם, היום ניתן למצוא מוצרים חדשים ללא גלוטן ביניהם: אבקות מרק, רטבים, פסטות וכו'. יתרה מזאת, בעקבות המודעות לכך שמזון ללא גלוטן הוא בריא יותר, הדבר הפך לטרנד בריאותי וגם אנשים שאינם רגישים לגלוטן רוכשים מוצרים אלה.

היום בגלל כל המודעות הרבה שיש לאורח חיים בריא ואכילת מזון בריא וביניהם מאכלים ללא גלוטן, בהרבה מאוד רשתות מזון וסופרים מקומיים החלו לייבא מוצרים ללא גלוטן לקהל הרחב. אם כי מוצרים אלו מיועדים בעיקר לאלו הרגישים לגלוטן. אם פעם הדבר היה מתבטא במספר מוצרים מצומצם, כיום האפשרויות הם רבות וישנם גם מאכלים מעולים ובעיקר בריאים אשר אינם מכילים גלוטן.

אנשים הרגישים לחלבון הגלוטן (בעיקר חולי הצליאק) עליהם לאכול מזון ללא גלוטן במשך כל חייהם ואכילת מזונות בריאים. בכלל, אכילת מזון ללא גלוטן הוא בריא הרבה יותר, כך שגם אנשים אשר אינם חולים במחלה, רבים מהם מעדיפים לאכול מזון ללא גלוטן. אך בגלל המגבלות לאלה שכן רגישים לגלוטן, עליהם להשלים ויטמינים ממקורות אחרים כמו: פירות וירקות, עשבי תיבול, אגוזים, שקדים וכדומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה