יום שלישי, 21 במרץ 2023

התקנת ספרינקלרים

לוחם אש ביתי

ברוב המקרים, התקנת ספרינקלרים מצמצמת את עלות דמי הביטוח על הנכס, אך חשוב מכך, מדובר במערכת שמצילה חיים. קראו כיצד


התקנת ספרינקלרים אוטומטיים מצמצמת את מספר הנפגעים משריפות באופן משמעותי, כמו גם את היקף אבדן הרכוש. נראה, כי אין סיבה טובה יותר לבצע התקנה של מערכת כזו בכל מבנה בו נמצאים אנשים. מדובר במערכת שמצילה חיים וכיום התקנתה היא תנאי לאישור שימוש במבנים לצרכים שונים.

לאחר התקנתם, המכשירים קלים לתחזוקה. על מנת לשמור על פעילותם התקינה של הספרינקלרים, יש לוודא שהם לא חסומים או צבועים. כמו כן, יש לוודא ששסתום הבקרה הראשי פועל תמיד, כך שמים יכולים לזרום אל המתזים ומתוכם באופן רציף וקבוע.

התקנת ספרינקלרים מציעה מספר יתרונות נוספים. כך, למשל, טוסט שרוף אועשן סיגריות לא מפעילים את המערכת. היא מופעלת רק כשהחיישנים מזהים טמפרטורות גבוהות שיוצרת שריפה.בדרך כלל כיבוי שריפה מתבצע במהירות גדולה יותר כשמשתמשים במערכת ספרינקלרים, מאשר הזמן הדרוש לכוחות הכיבוי להגיע.

יתרה מכך, התקנת ספרינקלרים לכיבוי אש מובילה לשימוש נמוך במשאבים מזה הדרוש ללוחמי האש על מנת להשתלט על שריפה. כל ספרינקלר משמש מעין לוחם אש פרטי. זאת, באמצעות שימוש בכמות נמוכה יותר של מים, תוך הפחתת כמות זרימת המים והיקף הזיהום.
במקרה של שריפה, יפעל הספרינקלר הקרוב ביותר למקום בו נמצאת האש. כך, לא כל הספרינקלרים במתחם יפעלו והנזק שיגרם לרכוש יהיה מצומצם וממוקד. ברוב מקרי הדליקות בבתים, מופעל ספרינקלר אחד, אשר מכבה את הדליקה בעצמו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה