יום שני, 14 במאי 2012

חינה מרוקאית

חברה שלי עומדת להינשא וכמיטב המסורת המרוקאית עורכת טקס חינה מרוקאית שלפני החתונה. אישית אף פעם לא הייתי בטקס חינה. זו הפעם הראשונה שאני הולכת לטקס כזה האמת שאני די מתרגשת. הבעיה שאני בכלל לא יודעת איך מתלבשים לאירוע חינה. לבוא חגיגי? לבוא רשמי? עם שמלה? לבוש רגיל? גם הבנתי שמחלקים שם כל מיני תלבושות מיוחדות לחינה. בכדי לא לעשות פאדיחות או לבוא בלבוש לא תואם לאירוע, התקשרתי לכמה חברות וביררתי קצת באינטרנט על כל עניין הטקס. בסופו של דבר אחרי כל הבירורים והתייעצויות הגעתי למסקנה כי אירועי חינה אינם נחשבים אירוע רשמי של ממש ואין צורך לבוא בתלבושת של אירוע אלא משהו קליל ונחמד שיביע בעיקר שמחה.

אחותה של ידיד שלי שאנחנו במרוצת השנים, גם הפכנו לחברות עומדת להתחתן והחליטה שהיא רוצה לערוך טקס חינה מרוקאית מסורתי. אני בתור אשכנזייה מבית טוב הייתי צריכה קצת הסברים בקשר לכל הנושא הזה של אירועי חינה. מה זה בדיוק, למה עורכים אותו, איפה בכלל מקיימים אותו ומה המטרה שלו בעצם. אז שאלתי את ידיד שלי על כך והוא הסביר לי כי למעשה טקס חינה מיועד לקרב בין משפחת החתן לבין משפחת הכלה.

הוזמנתי לאירוע חינה מרוקאית שנערך די רחוק מהבית שלי. אני גרה במרכז והאירוע בכלל נמצא בצפון. אמנם מדובר באירוע של מישהו מהעבודה שאין בינינו שום דבר מיוחד מלבד יחסי עבודה רגילים אבל בכל זאת, לא נעים לא ללכת... אמנם הודעתי שאני מגיעה לחתונה מה שיכול היה כביכול "לפטור" מלהגיע לחינה אך בכל זאת החלטתי ללכת. את האמת, הסיבה העיקרית שהחלטתי ללכת לאירוע חינה שלו זה בגלל שיש מישהו מהעבודה שגר לידי ונוסע עם האוטו אז הוא יכול לקחת ולהחזיר אותי כך שמבחינת התחבורה הייתי מסודרת וגם הייתי יכולה לשתות חופשי.. מה גם נסיעה של שעה ומשהו זה לא נורא כל כך.

לכל אירוע שנערך במקום רחוק, בין אם זה אירוע כמו חינה, טקס אירוסין או מסיבת רווקים, אם רוצים ליהנות מהאירוע, כשאומרים ליהנות הכוונה כמובן לשתות אלכוהול מבלי צורך לדאוג לנהג תורן שלא יזכה ליהנות מהאירוע, תמיד אפשר להזמין הסעה. תלוי כמובן במספר האנשים. זה יכול להיות פתרון מצוין. צריך רק לעשות את כל הבירורים המתאימים ולבדוק מחירים. בד"כ המחיר לא עולה על 500 שקלים ואם זה מתחלק בין 7-10 אנשים, יוצא מחיר סביר בהחלט לכל אחד. אני למשל, אחד החברים שלי מתחתן בעוד פחות מחודש וערך טקס חינה שבוע שעבר אז אני ועוד כמה חברים הזמנו הסעה שתיקח ותחזיר אותנו שחסך לנו גם טרחה של לקחת רכב מאחד ההורים וגם של הנהג התורן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה