יום שישי, 25 בפברואר 2011

לימודי הנדסה

מקצועות טכנולוגיים או דרך לימודי קורסים מקצועיים או ב- בית ספר להנדסאים המתמחה במקצועות הטכנולוגיה. התעסוקה במשק בתחום הטכנולוגיה היא מאוד מבוקשת כך שמייד בסיום לימודי התואר ניתן להשתלב בקלות במעגל העבודה. תחומי ההתמחות הניתן ללמוד ב- בית ספר להנדסאים הינם רבים וכוללים בין היתר: הנדסת חשמל, שם לומדים לתכנן ולתכנת מעגלים חשמליים ולהתאים אותו למערכות שונות לימודי מדעי המחשב שם לומדים הסטודנטים על שפות התכנות השונות ותואר במקצוע זה בהחלט פותח דלתות רבות וניתן להשתלב בחברות ההייטק המובילות.

כשהייתי בתיכון נרשמתי למגמת אלקטרוניקה בתיכון אורט בתל אביב. מלבד בניין התיכון והחטיבה יש שם גם מכללה שהיא למעשה בית ספר להנדסאים ומתמחה במגמות הטכנולוגיה השונים. האמת שאני לא ממש אהבתי את מקצוע האלקטרוניקה ודי הצטערתי על כך שבחרתי דווקא בו כך שכשהציעו לי להמשיך את הלימודים במכללה סירבתי מיד. אם כי, חברים שלי שלמדו איתי והמשיכו את הלימודים במכללה רכשו מקצוע, המשיכו בו בצבא ואף חתמו מראש תוך כדי עיסוק מתמיד במקצוע. הדבר מקנה להם ניסיון רב ויש להם יתרון על הרבה מאוד צעירים אחרים שרק שכאשר משתחררים מהצבא מבינים שכדאי ללכת ללמוד ב- בית ספר להנדסאים בכדי לרכוש מקצוע המבטיח תעסוקה.
לימודי מקצוע הנדסאות הופכים מבוקשים יותר ויותר לכן ניתן לראות גם יותר ויותר אנשים הבוחרים ללמוד מקצוע זה. אי לכך ובהתאם לזאת, ניתן לראות גם יותר מוסדות כמו גם בית ספר להנדסאים כאשר מגמות הלימוד במוסדות השונים רק הולכים ומתפתחים. ב- בית ספר להנדסאים ניתן למצוא מגוון תחומי עיסוק במקצוע ההנדסאות וכל אחד יכול למצוא את תחום העיסוק שהוא מתעניין בו. בין המקצועות שניתן ללמוד ניתן לראות בין היתר: אלקטרוניקה, חשמל, תעשייה וניהול, הנדסת בניין וכדומה.
אם יש משהו שבאמת קשה לדעת מה להחליט לגביו זה מה ללמוד. גם אחרי שכבר איכשהו מגיעים להחלטה לגבי מקצוע מסוים שאנחנו חושקים בו, צצה השאלה איפה ללמוד. באיזה מכללה או אוניברסיטה. לדוגמא בחרנו ללמוד מקצוע הנדסאי, עכשיו צריך לחפש בית ספר להנדסאים שבו נוכל להתחיל ללמוד. רבים בוחרים את המכללה או הבית ספר שיהיה הכי קרוב לבית אך זו טעות לחשוב ככה. אולי זה הכי נח אבל יותר עדיף למצוא בית ספר להנדסאים המתמחה במקצועות הטכנולוגיה למשל. זאת כמובן עם בחרנו ללמוד הנדסאי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה