יום שני, 14 בפברואר 2011

מוצרים בריאים - בלי גלוטן

איזה באסה לאלה הרגישים לגלוטן, לאכול כל החיים מוצרים ללא גלוטן זה לבטח מה זה קשה. יש לי חבר ממש טוב שגם יש לו צליאק ובבית יש לו רק אוכל ו- מוצרים ללא גלוטן. הוא חבר ממש טוב שלי ואנחנו נפגשים די הרבה לכן לפעמים שאנחנו סתם מסתובבים בחוץ ובא לנו לאכול משהו, הדבר קצת בעייתי כי הוא לא יכול לאכול כל דבר והוא צריך לדעת בדיוק מה יש באוכל שלא יהיה בו את חלבון הגלוטן. כששאלתי אותו אם לא קשה לו עם העניין הוא ענה לי שאמנם בהתחלה זה היה קצת קשה אבל לאט לאט מתרגלים ויודעים בדיוק באיזה מאכלים יש יותר גלוטן ואיזה פחות. הוא גם אמר לי שזה הרבה יותר בריא וגם אנשים שאין להם צליאק משתדלים לקנות מוצרים ללא גלוטן בשביל לשמור על אורח חיים בריא.
אורח חיים בריא מתחיל משמירה על תזונה נכונה וכמובן הרבה ספורט, בעיקר פעילות אירובית. שמירה על תזונה נכונה משמע אכילת מזון בריא וללא ג'אנק פוד. אם כי היום רבים ממליצים על תזונה של מוצרים ללא גלוטן שכן חלבון הגלוטן הוא מרכיב מזיק לגוף ולקיבה בכלל וגורם לבעיות במערכת העיכול. רבים מספרים שכאשר החלו לצרוך מוצרים ללא גלוטן חל שיפור משמעותי בשגרת חייהם, הם פחות עייפים ומלאי אנרגיה ויכולים לאכול כמעט כל דבר מבלי לעלות במשקל.
אמנם אלה החולים במחלת הצליאק יש להם מגבלות בכל הקשור לאוכל היות ועליהם לאכול רק מוצרים ללא גלוטן אך אם מסתכלים על הצד החיובי (והוא חיובי מאוד), לאכול מזון שאין בו גלוטן זה מאוד בריא. למעשה הוא כל כך בריא עד שבשנים האחרונות יש בו שימוש רב ברפואה האלטרנטיבית. יתרה מזאת, גם אנשים שאינם סובלים מהמחלה החלו לאכול מוצרים ללא גלוטן.
צריכת מוצרים ללא גלוטן הפך לטרנד אופנתי של ממש. או יותר נכון טרנד בריאותי. אם פעם מוצרים אלו היו מיועדים אך ורק לחולי הצליאק אשר אינכם יכולים לאכול מוצרים שיש בהם גלוטן, היום מוצרים אלו נרכשים על ידי רבים אשר כלל לא סובלים מן המחלה. אפילו ברפואה האלטרנטיבית ממליצים על צריכת מוצרים ללא גלוטן לשיפור ההרגשה הכללית של הגוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה