יום שני, 11 בספטמבר 2023

מטפים לכיבוי אש

מטף כיבוי אש הוא מכשיר הגנה פעיל נגד אש המשמש לכיבוי או שליטה על שריפות קטנות, לרוב במצבי חירום. הוא אינו מיועד לשימוש בשריפות גדולות או חמורות, הדורשות התערבות של כבאים מקצועיים וציוד מיוחד.


ישנם סוגים שונים של מטפים לכיבוי אש הפועלים על ידי הסרת אלמנט אחד או יותר של משולש האש: חום, חמצן ודלק. הסוג הנפוץ ביותר משתמש בגז פחמן דו חמצני (CO2) כדי לחנוק את הלהבות על ידי עקירת חמצן וקירור האזור סביב האש. סוגים אחרים כוללים אבקה יבשה, קצף, ערפל מים ומטפים כימיים רטובים, שכל אחד מהם נועד להתמודד עם סוגים ספציפיים של אש כגון שריפות חשמל, שמן או עץ/נייר.


מטפי כיבוי אש מגיעים בגדלים וצורות שונות, מיחידות כף יד ניידות ועד לרכיבים על גלגלים עם קיבולות גדולות יותר. ניתן למצוא אותם במקומות ציבוריים כמו בתי ספר, בתי חולים, משרדים, בתי מלון, מסעדות ובניינים מסחריים אחרים, כמו גם בבתים. למעשה, בבנייני מגורים רב קומות מומלץ להחזיק לפחות מטף אחד בכל קומה.


כדי להשתמש ביעילות במטף, עליך לדעת לזהות את סוג האש המעורב ולבחור את המטף המתאים. כדאי גם להבין את טכניקת ה-PASS - משוך את הסיכה, כוון את הזרבובית, לחץ על הידית, וטאטא את בסיס האש. זכרו להתקשר תמיד למכבי האש לאחר שימוש במטף, גם אם נראה שהאש כבויה.


חיוני לתחזק את המטף באופן קבוע בהתאם להוראות היצרן. זה כולל בדיקה חודשית של כל נזק, בדיקת מד הלחץ וטיפול שנתי על ידי טכנאי מוסמך. תחזוקה נכונה מבטיחה שהמטף שלך יפעל כשורה בעת הצורך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה