יום שני, 11 בספטמבר 2023

דודי שמש - מההמצאות החשובות והפרקטיות ביותר

דודי שמש כידוע הינם מתקנים המשמשים לצורך חימום מים. דוד השמש זוהי אחת ממאות פיתוחים והמצאות ישראליות כשהחימום מתבצע באמצעות קליטת קרני השמש ועל ידי כך הופך את הסולארית של השמש לאנרגיית חום. דודי שמש מורכבים מ-2 חלקים, האחד זהו מתקין מים עשוי ברזל אשר יחמם את המים מבפנים. השני זהו הקולטים אשר ימשכו את קרני השמש. החל מאמצע שנות ה-70 נקבע חוק לפיו על בית בישראל יש להתקין דודי שמש. זאת בעקבות משבר האנרגיה באותה תקופה. כיום אפשר למצוא חברות הפועלות בכל עיר ואזור. מתקיני דודי שמש בבאר שבע, מתקינים בחיפה, בשרון ובכל מקום. 


אין כל ספק כי דודי שמש היא אחת מההמצאות החשובות והמוצלחות ביותר. מלבד העובדה שהשימוש בדודי השמש חוסכים לנו כמויות אדירות של חשמל, מה שגורם כמובן לצמצום משמעותי בפליטת זיהום האוויר של תחנות החשמל, העובדה שבישראל מרבית ימות השנה הם ימי שמש בהחלט מעניקות לנו יתרון משמעותי בניגוד לאירופה, שם מספר ימי השמש בשנה הוא מועט יחסית כך השימוש שם בדודי שמש הוא הרבה פחות אפקטיבי ורובם משתמשים בדודים חשמליים. חברות שונות פועלות בכל רחבי הארץ. התקנת דודי שמש בבאר שבע ובדרום, בירושלים והסביבה ועוד. 


כאשר אתם רוצים לרכוש דודי שמש או שמא אתם זקוקים להחליף את הדודים הישנים כמובן יש לבדוק היטב שהינכם קונים זאת מחברה ותיקה עם מוניטין בכדי שיחזיק לכם מעמד זמן רב של כמה שנים טובות בלי יותר מדיי תקלות ובעיות. כיום קיימות בשוק מאות חברות העוסקות בתחום התקנת דודי שמש בבאר שבע ובשאר רחבי הארץ כך שיש לוודא שבעת הרכישה, תקבלו את כל האחריות הדרושה ושיהיה למי לפנות בעת תקלה. וכמו בכל דבר, אין טעם להתפשר על האיכות בגלל המחיר. בסופו של דבר אם תתפשרו על איכות ירודה במחיר טוב יותר, אתם תשלמו על כך ביוקר לאחר מכן. 


אם יש משהו ממש מבאס בחורף זה שדוד השמש מתקלקל. אתה חוזר אחרי יום עבודה ארוך או מהלימודים המתישים ספוג מים כאשר כל מה שאתה רוצה זה מקלחת חמה ונעימה ולאחריו להתכסות מתחת לפוך כך שאם דוד השמש מתקלקל זה באמת משהו מבאס במיוחד. כי עד שקוראים לטכנאי דודי שמש, עד שמתקשרים, עד שהוא, יכול לקחת כמה ימים שבינתיים אין מים חמים בבית. לכן לדעתי כדאי ומומלץ לכל אחד לבדוק את הדודי שמש אצלו בבית, לוודא שהם תקינים ו"מוכנים" לחורף. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה