יום שלישי, 21 בפברואר 2023

מכונות קפה מומלצות

היסטוריה בכוס קפה

בין הקומקום הטורקי לבין מכונות הקפה המומלצות של ימינו להכנת קפה יש היסטוריה סבוכה ומעניינת

שתיית קפה קיימת מאז קיימת תרבות ובכל זאת, רבים מעולם לא בקיאים באופן בו בני אדם הכינו את הקפה שלהם בתקופות קדומות ובאילו מכשירי בישול השתמשו טרם המצאת מכונות קפה מומלצות. האגדה מספרת כי אלפי שנים לפני קיומן של שלל מכונות קפה מומלצות, גילו את צמח הקפה לראשונה באזור באתיופיה. שם רועה עיזים הבחין כי בעלי החיים שהיו בבעלותו היו חזקים ונלהבים יותר לאחר שאכלו מפולי הקפה האדומים. חרף האגדה, בשורת הקפה שייכת לטורקים שנחשבים ליוצרי מכונת הקפה הראשונה.

בשנת 575 לספירה, הרבה לפני שהחלו בייצור מכונות קפה מומלצות, פותחה בטורקיה מכונת קפה העשויה נחושת ופליז, שצורתה קומקום קטן עם חצי תחתון עגול וחצי עליון מאורך וצר.לחלקההעליון של המכונה חוברה זרבוביתולצדה ידית בצורת האות
C. המכונה עבדהבדומה לקומקום בבסיסה. פולי קפה טחונים בטחינה גסה הונחו בתחתית ומים חמים נשפכו על החלק העליון. המים בישלו את האבקה עד שהפכה למשקה הקפה. התקדמות משמעותית נוספת בהכנת הקפה נרשמה שנים מאוחר יותר, כאשר החלו לחלוט קפה בצרפת. ההכנה כללה שקיעה של קפה טחון בתוך שקית פשתן עליה יצקומים חמים. הניחו לקפה להתבשל עד להשגת החליטה הרצויה.

באמריקה, אחרי מסיבת התה של בוסטון בשנת 1773, התעוררה ברבים ההשראה לשתות יותר קפה והאמריקאים ביקשו לפתח מכונת קפה טובה יותר. ג'יימס נייסון ממסצ'וסטס רשם פטנט על עיצוב מוקדם של פרקולטור בשנת 1865. המכשיר אפשר לחמם מים בקומקום רותח עם מכסה נשלף, עד שהמים המחוממים הועברו לתא עם פילטר המכיל את אבקת הקפה. הנוזל המופק התנקז וטפטף חזרה אל הקומקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה