יום שלישי, 25 בינואר 2022

שמלות לבת מצווה

 שמלות לבת מצווה

שמלות לבת מצווה הן חלק מתכנון האירוע עצמו. בשנים האחרונות, כמו אצל כלות ביום חופתן, כל כלת בת מצווה מכינה לקראת האירוע שתים או שלוש שמלות. הורים שמתכננים אירוע בת מצווה לוקחים בחשבון את הצורך בהקדשת זמן בחיפוש אחר השמלות. לרוב מה שההורים רוצים אינו תואם את רצון הבת. בתקופה שיש טשטוש בין בגדי נשים לבגדי נערות מציאת שמלות בת מצווה היא משימה קשה. בנות המצווה רוצות להיראות גדולות ולכן ישנם הורים שמשקיעים בשמלות בת מצווה כספים רבים. הכניסה לאולם האירוע היא בשמלה אחת ולאחר זמן מה מחליפה כלת השמחה את השמלה בשמלה אחרת ולפעמים גם את השלישית.


האופנה מכתיבה את מה תקני לבת שלך...

אחת הטעויות הנפוצות בבחירת שמלות לבת מצווה, למשל, היא הנטייה ליצור מראה פומפוזי ומוגזם, עם מראה עוגת הקצפת המצועצעת. ברוב המקרים שמלות כאלה נראות כמו תחפושת ומעניקות לבת המצווה מראה מבוגר ומעושה. אפשר ליצור את מראה הנסיכה גם בלי להוסיף שכבות על גבי שכבות של טול ותחרה. ברוב המקרים השמלות הן בהתאם לתקופה. שמלות של דמויות שבנות המצווה מעריצות, דמויות מאגדות, נסיכות ומלכות. בסיום האירוע רוב שמלות בת המצווה אינן מתאימות ללבישה ביום יום. אין אפשרות להלביש אותן באירוע בת מצווה של מישהי אחרת ולכן הן תלויות בארון.

גם בתחום שמלות בת המצווה יש מעצבות אפנה מיוחדות. אפשר למצוא בערים רבות חנויות מיוחדות לשמלות בת מצווה. אנחנו רוצים ששביעות הרצון של הילדים תהיה גבוהה ולכן כשיש אירוע כמו בת מצווה הורים רבים מאפשרים לבנות לבחור את השמלות בעצמן. לא תמיד יש הסכמה בין האם לבת אבל החלטות הבת הן אלה שקובעות. זה היום שלה. בנות רבות שומרות בסוד את עיצוב שמלות בת המצווה שלהן כדי למנוע מהחברות לרוץ ולרכוש את אותה שמלה. כל כלת בת מצווה מעוניינת להיות  ייחודית ושאף אחת מחברותיה לא תרכוש שמלת בת מצווה כמו זו שהיא קנתה.


סיפור מרגש שיעזור לכן לבחור את השמלה הנכונה

ילדה אחת מכפר סבא שהגיעה אליה שמועה על ילדה שלא יכלה לרכוש לעצמה שמלת בת מצווה עשתה מעשה והחליטה לבקש שמלות בת מצווה מבנות ישראל שמעניינות לתרום את שמלת בת המצווה שלהן.  לאחר שהגיעו אליה מספר שמלות היא פרסמה זאת וכיום היא בעלת מחסן בתל אביב עם מספר רב של שמלות. כל אחת יכולה להשאיל ממנה שמלת בת מצווה ללא תמורה רק עם הבטחה להחזירה שלמה ונקייה. מעשה ראוי לציון. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה