יום רביעי, 24 בנובמבר 2021

דפוס דיגיטלי

רבים אולי נוטים לחשוב שבעזרת שיטת דפוס דיגיטלי ניתן להדפיס הדפסות איכותיות בכמויות גדולות. ובכן, מבחינת האיכות אין ספק שמדובר בשדרוג משמעותי ורציני לעומת שיטות ההדפסה הישנות אך מבחינת הכמות, הדבר אינו נכון ומיועד בעיקר להדפסה של כמויות קטנות יחסית. אך יתרונותיה של שיטת הדפוס הדיגיטלי כמובן עולות על החסרונות ואיכות ההדפסה היא הרבה יותר גדולה באופן משמעותי למדיי וכמו כן, ניתן להדפיס כל חומרי הגלם; בין אם זה הדפסה על PVC, הדפסה על עץ, אלומיניום, בדים ועוד. ובנוסף מאפשר ללקוח לשלוח את העיצוב שלו במייל ישירות לבית הדפוס ולחסוך זמן יקר שכן ההדפסה נעשית בתיאום עם המחשב. 


ההבדל המשמעותי בין הדפוס המסורתי לבין דפוס דיגיטלי הוא בעיקר בכמות ההדפסות הרצויה. לכן זהו האלמנט העיקרי שיש לקחת בחשבון כאשר ניגשים לבית הדפוס. הדפוס המסורתי (דפוס אופסט) מתאים להדפסה של עותקים רבים של אותה הדפסה בעוד דפוס דיגיטלי מתאים להדפסה משתנה ולכמות עותקים קטנה יותר. שיטת הדפוס הדיגיטלי הינה שיטה גמישה יותר והפופולארית ביותר כיום. זאת בשל העובדה שהיא נעשית במקביל לעיצוב הגרפי במחשב ולתוכנות העיצוב.  


לדפוס הדיגיטלי יש יתרונות רבים על פני הדפוס הרגיל שהיינו רגילים אליו עד לפני כמה שנים. בשיטה זו ניתן להדפיס על כל חומרי הגלם שאנחנו רוצים, בין אם זה מדבקות, כרטיסים, מעטפות, הדפסה על חולצות ובכלל כל סוגי הבדים וכדומה. היתרון הגדול של דפוס דיגיטלי הוא שבמקום לסרוק את היצירה או עיצוב התמונה שאנחנו רוצים על גבי החולצה או כל דבר אחר ולאחר מכן להדפיס אותה כמה פעמים שאנחנו רוצים באיכות נמוכה, בשיטת ה- דפוס דיגיטלי, תהליך ההדפסה נעשה בקשר ישיר מול המחשב כך שהתוצאה שאנחנו מקבלים היא הרבה יותר מרשימה ואיכותית. 


כמו בכל דבר בעידן המודרני, גם ענף הדפוס עבר מהפכה במרוצת השנים ופיתוחים שונים הביאו לכך שמכונות הדפוס היום הינם משוכללות הרבה יותר מבעבר. כמו כן, טכניקות הדפוס ישתנו כאשר טכניקת הדפוס הדיגיטלי הולך ותופס את מירב השוק ומחליפה אט-אט הטכניקות הישנות והמסורתיות. וכשמדברים על הדפוס המסורתי מדברים בעיקר על דפוס אופסט אשר מיועדת בעיקר להדפסה על חוצות בתבנית אחת קבועה. שיטת דפוס דיגיטלי לדוגמא מאפשרת לנו להדפיס חולצות מודפסות עם מידע משתנה בין כל הדפסה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה