יום רביעי, 30 במרץ 2011

על מה המהומה?

בעקבות רעידת האדמה ביפן, פתאום בישראל נזכרו להקים ועדות וחקירות בכדי שיתחילו ליישם את חוק חיזוק המבנים מפני רעידות אדמה, משמע תמא 38. תמיד רק אחרי שקורה משהו, פתאום כולם נכנסים ללחץ בכדי להזיז עניינים. לא שאני חושב שזה כזה דחוף ה- תמא 38 הזה, בסה"כ יש עוד 1000 פרויקטים שרצו לממש זה שנים רבות ועדיין לא יושמו כמו הרכבת הקלה בירושלים, שיפור תנאי הרכבת הפרברית ומרחק הנסיעה ועוד שלל פרויקטים שנשארו באוויר ללא כל גורם שיטפל בהם.


תוכנית תמא 38 נועדה בכדי לחזק מבנים ישנים אשר בזמן רעידת אדמה חזקה עלולים לקרוס ולגרום לפצועים והרוגים רבים. לפי הערכות של מומחים, רוב הבניינים אשר נבנו לפני שנת 1980 לא יחזיקו מעמד במקרה של רעדת אדמה בעוצמה גבוהה ואף בינונית ועליהם ליישם את תוכנית תמא 38 במהרה. בכדי לעודד את דיירי הבניין לחיזוק המבנים ישנם היתרים והקלות רבות לשם כך.


אני בכלל לא מבין מה כל המהומה בכל הקשור לנושא של תמא 38 הזה. אני בכלל לא מאמין שיהיה פה רעידת אדמה חזקה מספיק בשביל לבזבז כל כך הרבה משאבים ואנרגיה לשם כך. וגם אם כן, לא נראה לי שזה יהיה בעשרות שנים הקרובות וזאת גם מומחים אומרים. אז במקום להתעסק ב- תמא 38 הזה, אולי כדאי שהמדינה הזאת תתחיל לדאוג לדברים חשובים באמת, כמו למקומות חנייה מסודרים ובחינם! בערים בהם מצוקת החנייה היא גבוהה כמו תל אביב ובת-ים. נמאס כבר מהזלזול הזה באנשים.


רבים עדיין לא יישמו את חוק תמא 38, זאת בשל קשיים ובעיות רבות אשר יוצר. קודם כל, מבחינה כלכלית, למרות הקלות בהיתרי הבנייה לחיזוק המבנים והשמת תוכנית תמא 38, עדיין מדובר בהוצאה לא מבוטלת. כמו כן, יש לשתף את העניין כמובן בין כל דיירי הבניין כאשר הדבר בהחלט יוצר מחלוקות רבות, ויכוחים וחיכוכים רבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה